Bipolär sjukdom

Hur man hjälper en släkting som uppfyller alla kännetecken på en bipolär sjukdom? Han vill inte hjälpa sig själv. Han har tidigare fått diagnosen dystymisk störning. Han fick medicin för att förebygga bipolär sjukdom. Denna medicin han inte har tagit för att han inte kunde stå biverkningar med denna medicin. Han har inte fått eller fått uppföljning under flera år. Han tar nu antideperissiva medicin, men dessa verkar inte hjälpa honom längre. Han har långa perioder av deperasjon. Vissa har han ett par dagar av upprymdhet och orealistisk optimism. Han behärskade endast att arbeta i några korta perioder. Han är irriterad med oss ??som står honom närmast. Han vekler med perioder av sömnlöshet och perioder där han sover för det mesta. Appetite varierar från enorm aptit till ingen i andra perioder.Han är rastlös och ofokuserad. Och inte minst deperimert för det mesta. Mycket svårt att vara släktingar och kunde inte koda använder.

Elias , 12.09.2010

Nyckelord: förtvivlan

Kommentarer från läsare

Detta berättar läsare om "Bipolär sjukdom ":

Matilda (05.06.2012)

Kvävas Niacin! Minst 100-200 mg niacin tre gånger om dagen. Upp till tre gram kan vara nödvändigt (!) Lika mängd C-vitamin B-stress Zink  Cal-Mag  Omega 3 fettsyrorna EPA med mycket, ofta över 1000 mg per dag och klippa ut socker, skräpmat och vara försiktig med alkohol.Nedskärningar i kolhydrater som potatis, ris och pasta. Ät mer fisk, kött och grönsaker.Visst frukter, nötter, frön.Kontrollera om allergier.Receptet kan LKE väl sänds på schizofreni och ADHD.Jag kör och argumentera med läkare för att få en orthomolekylær behandling för närvarande. Ledsen att säga det men jag tror att jag kan den här kroppen bättre än min läkare.